onsdag 15 oktober 2008

Loka Himalaya High


Det är många månader sedan jag uppdaterade bloggen men nu är jag tillbaka. Idag - precis som alla andra dagar - sitter jag på juridiska biblioteket i Uppsala och skriver på min examensuppsats. För att hålla vätskenivån i balans sippar jag på en Loka Himalaya High. Loka Himalaya High skall enligt förpackningen ha smak av grönt te och vit persika. Nu till recensionen!








Förpackningen +++

I likhet med de andra dryckerna i Loka likes Asia serien har denna dryck en ganska stilig förpackning. Själva flaskan är inte mycket att orda om men etiketten tycker jag är riktigt snygg.



Utseendet på drycken +

I likhet med Loka Saigon Sunset har denna dryck alldeles för stora bubblor för att vara tilltalande. Ju mindre storlek på bubblorna desto bättre.


Smak ++

Den första smaken man känner är en kraftig, artificiell persikosmak. Huruvida persikosmaken är "vit persika" har jag svårt att uttala mig om eftersom jag aldrig har smakat en vit persika. Jag har dock svårt att tänka mig att vit persika smakar på detta artificiella sätt. "Persikosmaken" följs sedan av en ganska sträv eftersmak där jag antar att det är tesmaken som slår igenom. Smaken på drycken påminner mycket om Liptons vita te med persikosmak. Jag tycker inte att smaken är helt lyckad. Ett mineralvatten bör enligt min mening ha en fräsch smak vilket denna dryck saknar. Smaken är inte det minsta fräsch utan snarare rejält kladdig.



Totalbetyg: ++
Detta är ett mineralvatten jag inte kommer att köpa igen. Smaken är alldeles för kladdig för min smak.


/Läsken





Inga kommentarer: