fredag 24 oktober 2008

Ramlösa stilla hallon


Idag provade jag en Ramlösa stilla hallon. Detta är en dryck som troligtvis inte alls faller ligger i läsksegmentet men jag slänger in en recension ändå. På sista tiden har jag börjat dricka en hel del stilla mineralvatten p.g.a. de mycket praktiska sportkorkarna som Bonaqua kör med. Ramlösa är mitt förstahandsval när det gäller mineralvatten så därför provade jag Ramlösas stilla vatten.


Smaken: +
Denna dryck är verkligen inte god. Den första smaken man känner är både söt och sur på samma gång. Hallonsmaken känns knappt, möjligen känner man en liten syntetisk halloneftersmak. På etiketten står det att drycken har ”mer smak från frukt”. Detta är en sanning med modifikation. Drycken innehåller inte hallonjuice utan fruktsocker och hallonarom. Fruktsocker hyllades av GI fanatikerna får något år sedan men är nu totalt utdömt eftersom forskning visar att fruktsocker ökar fettinlagringen.

Utseendet: +++
Helt vanligt vatten

Förpackningen +
Jag gillar den blå tonen i Ramlösas förpackningar. Dock tycker jag att etiketten är ganska ful. Den är väldigt plottrig och ser billig ut.

Totalbetyg +

1. Drycken smakar inte bra
2. Drycken innehåller fruktsocker
3. Etiketten ser billig ut
Dessa tre egenskaper gör att drycken inte kan få mer än en etta i betyg. Undvik denna produkt.


//Läsken

Inga kommentarer: